Stowarzyszenie KLANZA
PROWADZENIE: MONIKA MOKRZYSZCZAK
KOSZT: 300 ZŁ
MIEJSCE SZKOLENIA: Przedszkole Integracyjne 45 , Warszawa, ul. Lenartowicza 4
Autorką metody aktywnego słuchania muzyki jest Batia Strauss, pochodząca z Izraela, pianistka, pedagog i nauczycielka fortepianu. Metoda ta pokazuje, w jaki sposób można przybliżyć dzieciom piękny, choć cały czas mało popularny, świat muzyki klasycznej. Sposób ten polega na słuchaniu utworu muzycznego, podczas którego dziecko podejmuje różne formy aktywności, takie jak: gra na instrumentach, taniec, melorecytacja, śpiew, zabawy ruchowe, rytmiczne, elementy dramy czy pantomimy.
Podczas szkolenia:
– przybliżenie głównych założeń metody oraz zasad pomocnych w prowadzeniu zajęć,
– tworzenie sytuacji doświadczenia i przeżywania,
– ukazanie inspirującej roli muzyki w pracy pedagogicznej.
Poznamy 12 utworów muzycznych różnych kompozytorów, do których Batia Strauss opracowała ruch przy muzyce, formy taneczne, instrumentację (niekoniecznie na instrumentach fabrycznych), melorecytację, jak i pewne formy fabularyzacji prezentowanych przykładów.
Warsztaty kierowane są do wszystkich pracujących z grupami w różnym wieku, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci w wieku przedszkolnym. Umiejętności zdobyte podczas szkolenia można wykorzystać w codziennej pracy dydaktycznej z dziećmi, zajęć z seniorami a także podczas spotkań rodzinnych.
CZAS TRWANIA: 15 GODZ.
PROWADZENIE: BEATA KUBIAK
KOSZT: 335 ZŁ
MIEJSCE SZKOLENIA: Szkoła Podstawowa 336, Warszawa, ul. Małcużyńskiego 4
:
Adresat: warsztaty skierowane do nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz nauczania wczesnoszkolnego.
Cel i zakres treści: warsztaty służą zapoznaniu uczestników z teoretycznymi oraz praktycznymi podstawami idei Carla Orffa, zwiększeniu zasobów metodycznych, poszerzeniu doświadczeń związanych z twórczą aktywnością muzyczną, pobudzaniu własnych zdolności twórczych.
Warsztaty są okazją do zapoznania się ze sposobami tworzenia muzyki elementarnej w toku własnych, praktycznych działań związanych ze słowem, ruchem, tańcem, instrumentarium Orffa.
W jaki sposób kształcić transfer: wyobraźnia – muzyka – ruch? Prezentacja kreatywnych metod improwizacyjnych opartych na rytmizacji słowa, improwizacjach wokalnych, instrumentalnych, ruchowych, służących poszerzeniu wiedzy i doświadczeń związanych z muzyką, uwrażliwianie na różne formy aktywności muzycznej. Korzyści dla uczestników i placówki: Umiejętność wykorzystania różnych form twórczej aktywności muzycznej, umiejętność planowania i dostosowywania zajęć muzycznych do potrzeb rozwojowych grupy z wykorzystaniem prostych instrumentów perkusyjnych, w oparciu o ideę Carla Orffa.
CZAS TRWANIA: 10 GODZ.
PROWADZENIE: TRENERKA WARSZAWSKIEJ KLANZY – MARTA RADWAŃSKA
KOSZT: 260 ZŁ
MIEJSCE SZKOLENIA: Szkoła Podstawowa 336, Warszawa, ul. Małcużyńskiego 46
Warsztaty stanowią propozycję nauki 8 tańców opracowanych do znanych przebojów szwedzkiej grupy ABBA w wersji integracyjnej, dostosowane do możliwości ruchowych dzieci w młodszym wieku a także seniorów.
Przygotowane aranżacje taneczne, proste układy choreograficzne dla grupy stworzone zostały na potrzeby uświetnienia imprez szkolnych i przedszkolnych. Serdecznie zapraszamy nauczycieli przedszkoli, szkół, świetlic oraz studentów.
Udział w warsztatach nie musi być poprzedzony uczestnictwem w pierwszej części warsztatów.
CZAS TRWANIA: 10 GODZ.
PROWADZENIE: TRENERKA POZNAŃSKIEJ KLANZY – MAŁGORZATA SIKORA
KOSZT: 300 ZŁ
MIEJSCE SZKOLENIA: Szkoła Podstawowa 336, Warszawa, ul. Małcużyńskiego 4
Warsztat adresowany jest do nauczycieli przedszkoli i szkół, wychowawców placówek socjalnych i kulturalno-oświatowych, terapeutów, organizatorów czasu wolnego, studentów.
W programie:
Poznanie prostych, aktywizujących metod muzyczno-ruchowych wspomagających pracę z grupami przedszkolnymi, szkolnymi, muzycznymi, terapeutycznymi i rekreacyjnymi umożliwiających:
-tworzenie w grupie atmosfery wzajemnej akceptacji, otwartości i bezpieczeństwa,
-kreatywne opracowanie piosenek, tańców, pląsów,
-poznanie zabaw rytmicznych, dynamicznych, emisyjnych,
-przedstawienie sposobów najprostszej instrumentacji utworów,
-kształcenie transferu: wyobraźnia -muzyka-ruch,
-zastosowanie technik relaksacyjno-uwrażliwiających.
Uwagi o realizacji programu:
Uczestnicy otrzymują
płytę CD oraz książeczkę z opisem metod stosowanych podczas warsztatów.
Prosimy o zabranie wygodnego stroju i obuwia na zmianę.
Warsztat adresowany jest do nauczycieli przedszkoli i szkół, wychowawców placówek socjalnych i kulturalno-oświatowych, terapeutów, organizatorów czasu wolnego, studentów.
W programie:
-Jak wykorzystać słowo, ruch, gest w działaniach twórczych?
-Jak korzystać z Instrumentarium Orffa podczas twórczych zabaw muzyczno-ruchowych?
-W jaki sposób kształcić transfer: wyobraźnia –muzyka -ruch?
-Jak rozwijać twórczy potencjał i muzyczną ekspresję twórczą?
Uczestnicy w toku własnych, praktycznych działań zapoznają się ze sposobami tworzenia muzyki elementarnej związanych ze słowem, ruchem, tańcem, a także wykorzystaniem instrumentów konwencjonalnych i niekonwencjonalnych do zabaw, improwizacji, zadań twórczych.
Adresaci: Nauczyciele szkół i przedszkoli, psycholodzy, terapeuci, organizatorzy czasu wolnego, studenci
Warsztat jest kontynuacją (część II) warsztatu „Muzyka i ruch dla każdego”.
Podczas warsztatu przedstawione zostaną różnorodne metody i techniki animacyjne do wykorzystania w pracy z grupą. Obok tańców integracyjnych i pląsów będą wykorzystane, opracowane i opisane w nowatorski sposób, nagrania z wydanej przez PSPiA „KLANZA” płyty CD „Muzyka i ruch dla każdego” na której można znaleźć piosenki tradycyjne, ludowe, pląsy harcerskie oraz utwory animacyjne. Utwory stanowią podkład muzyczny do aktywizujących grupowych działań, opartych na zasadach pedagogiki zabawy. Ich nowatorskie opracowanie wzbogaci warsztat metodyczny uczestników i umożliwi wykorzystanie ich w pracy dydaktycznej.
Zakres treści:
– Kreatywne opracowanie piosenek, tańców, pląsów,
– Poznanie zabaw dynamicznych, rytmicznych, emisyjnych,
– Poznanie sposobów prostej instrumentacji utworów,
– Kształcenie transferu: wyobraźnia- muzyka- ruch,
– Zastosowanie technik relaksacyjno-uwrażliwiających.
Korzyści dla uczestników i placówki: Uczestnik poszerza zakres różnorodnych metod muzycznych stosowanych w swojej pracy, zdobywa doświadczenie w kreowaniu działań artystycznych, uświadamia sobie rolę rozwojową i terapeutyczną animacji muzycznej, potrafi opracować prosty akompaniament do piosenek, potrafi improwizować na prostych instrumentach perkusyjnych.
CZAS TRWANIA: 10 GODZ.
PROWADZENIE: TRENERKA WARSZAWSKIEJ KLANZY – MARTA RADWAŃSKA
KOSZT: 260 ZŁ
MIEJSCE SZKOLENIA: Szkoła Podstawowa 336, Warszawa, ul. Małcużyńskiego 4